Η Αποκριά στο Νηπιαγωγείο μας

Η περίοδος της Αποκριάς γέμισε το νηπιαγωγείο μας με χαρά, γέλια και δημιουργία! Μέσα από συζητήσεις και δραστηριότητες γνωρίσαμε τα ήθη και τα έθιμα της Αποκριάς στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες του κόσμου. Τα παιδιά έμαθαν για τα αποκριάτικα δρώμενα, τις παραδόσεις και τον τρόπο που γιορτάζουν μικροί και μεγάλοι αυτή την ξεχωριστή εποχή τώρα αλλά και παλιά.

Ξεκινήσαμε μαθαίνοντας τι σημαίνει Αποκριά και πόσο διαρκεί.

Διαβάσαμε την όμορφη ιστορία του Αρλεκίνου και μιλήσαμε για τη στολή του με τα πολύχρωμα σχήματα, που έγινε έμπνευση για δικές μας καλλιτεχνικές δημιουργίες.

Φτιάξαμε μάσκες και χαρούμενες αποκριάτικες κατασκευές, δίνοντας χρώμα στην τάξη μας.

Την Τσικνοπέμπτη γιορτάσαμε όλοι μαζί, τηρώντας το έθιμο, με λαχταριστά σουβλάκια που έψησαν για μας ο Σύλλογος γονέων  του 5ου Δημοτικού. Τα  παιδιά τα απόλαυσαν με μεγάλο ενθουσιασμό! Η μέρα ήταν γεμάτη κέφι και μυρωδιές που μας έβαλαν για τα καλά στο αποκριάτικο κλίμα.

Η τελευταία Παρασκευή ήταν αφιερωμένη στο αποκριάτικο πάρτι μας! Παρόλο που ο καιρός δεν μας επέτρεψε να βγούμε στην αυλή, διασκεδάσαμε μέσα στο νηπιαγωγείο με παιχνίδια, παρουσίαση της στολής μας, μουσική και χορό. Οι γονείς μας ετοίμασαν έναν υπέροχο μπουφέ, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για τη στήριξη και τη συμμετοχή τους.

Η Αποκριά είναι μια γιορτή που ενώνει, δίνει ευκαιρίες για μάθηση μέσα από το παιχνίδι και δημιουργεί όμορφες αναμνήσεις. Και φέτος, στο νηπιαγωγείο μας, τη ζήσαμε με την καρδιά μας!

Και πριν φύγουμε για το τριήμερο φτιάξαμε και έναν πολύ όμορφο χαρταετό. Ο καθένας έβαλε τη δική του πινελιά. Κόψαμε προσεκτικά το σχήμα του χαρταετού και κολλήσαμε πολύχρωμες κορδέλες για ουρά.

Δουλέψαμε όλοι μαζί σαν ομάδα, βοηθώντας ο ένας τον άλλον. Μάθαμε ότι ο χαρταετός είναι ένα έθιμο της Καθαράς Δευτέρας και συμβολίζει την αρχή της Σαρακοστής και το πέταγμα της ψυχής ψηλά στον ουρανό.

Όταν τελειώσαμε, καμαρώσαμε το έργο μας και ανυπομονούμε να τον πετάξουμε ψηλά, να χορεύει στον αέρα και να γεμίζει τον ουρανό με χρώματα.

Χριστουγεννιάτικες Δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο μας

Οι ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο μας ήταν γεμάτες χαρά, δημιουργία και όμορφες στιγμές! Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε ποικίλες δραστηριότητες που μας έβαλαν όλους στο πνεύμα των γιορτών.

Για αρχή στολίσαμε όλοι μαζί την τάξη μας και φυσικά το χριστουγεννιάτικο δέντρο, δημιουργώντας ένα ζεστό και γιορτινό περιβάλλον.

Διαβάσαμε χριστουγεννιάτικα παραμύθια, όπως η Γέννηση του Χριστού, «Φρικαντέλα – Η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα» κ.α.

Ταξιδέψαμε μέσα από τις ιστορίες τους και συζητήσαμε για τα μηνύματα της αγάπης, της προσφοράς και της αλληλεγγύης. Μια τέτοια πράξη ήταν και η αγορά των «Αστεριών» από το Make-A-Wish προς τα παιδιά που το έχουν ανάγκη. Επιθυμία μας ήταν και η επίσκεψη στο γηροκομείο της πόλης μας για να ψάλουμε τα κάλαντα και να δώσουμε χαρά στους ηλικιωμένους. Δυστυχώς όμως, η επίσκεψή μας δεν μπόρεσε να πραγματοποιηθεί, καθώς πολλά από τα νήπια δεν ήταν καλά στην υγεία τους .

Παράλληλα, γνωρίσαμε χριστουγεννιάτικα ήθη και έθιμα και μιλήσαμε για το πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων.

Με φαντασία και πολλή όρεξη, τα παιδιά δημιούργησαν όμορφες χριστουγεννιάτικες κατασκευές, τις οποίες στόλισαν με χρώματα, γκλίτερ και χαμόγελα. Φυσικά γράψαμε και το γράμμα μας στον Αη-Βασίλη.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν και τα παιχνίδια με το Bee-Bot, όπου τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον προγραμματισμό μέσα από το παιχνίδι, αναπτύσσοντας τη λογική σκέψη και τη συνεργασία τους σε χριστουγεννιάτικες διαδρομές και αποστολές.

Δεν έλειψαν φυσικά τα τραγούδια! Μάθαμε χριστουγεννιάτικα τραγούδια, τραγουδήσαμε, κινηθήκαμε και διασκεδάσαμε, γεμίζοντας την τάξη με μουσική και γιορτινή διάθεση.

Η όμορφη αυτή περίοδος ολοκληρώθηκε με τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, όπου τα παιδιά παρουσίασαν με χαρά όσα έμαθαν και ετοίμασαν.

Η ΒΑΡΥΣΤΟΜΑΧΙΑ ΤΟΥ ΑΗ-ΒΑΣΙΛΗ

Η γιορτή μας έκλεισε με ένα υπέροχο μπουφέ, τον οποίο ετοίμασαν με αγάπη οι γονείς, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία και τη στήριξή τους.

Ήταν μια περίοδος γεμάτη εμπειρίες, χαμόγελα και αναμνήσεις που θα μας συντροφεύουν για καιρό!

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Το χιόνι που έπεσε στα γύρω βουνά και ενθουσίασε τους μικρούς μας μαθητές, μας έδωσε την αφορμή να συζητήσουμε για το πως δημιουργείτε ,πως φτάνει στο βουνό κ.τ.λ.

Καταγράψαμε τις γνώσεις τους γύρω από το θέμα

και αναζητήσαμε πληροφορίες μέσα από βιβλία και ψηφιακό υλικό. Αφού συμφωνήσαμε όλοι ότι το χιόνι δημιουργείται από νερό πήραμε τα πράγματα από την αρχή.

Διαβάσαμε βιβλία

Παρακολουθήσαμε βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=DHx-SBsSKnA

ακούσαμε τραγούδια https://www.youtube.com/watch?v=ZWRDQscGLRc

Μάθαμε νέους όρους όπως Εξάτμιση, Συμπύκνωση, Βροχόπτωση, Συγκέντρωση και τις μορφές του νερού Υγρό, Αέριο ,Σταθερό.

Ακούσαμε το υπέροχο ποιήμα του Ζαχαρία Παπαντωνίου ”ΤΟ ΠΟΤΑΜΑΚΙ” και το τραγουδήσαμε με το Γιάννη Ζουγανέλη. https://www.youtube.com/watch?v=OgVTO3UbCmQ

Παίξαμε παιχνίδια στο Wordwall.

Ακολουθήσαμε το ταξίδι της σταγόνας και με το ρομποτάκι Bee-bot.

Γίναμε σταγόνες και διηγηθήκαμε τη συναντήσαμε στο ταξίδι μας και φτιάξαμε φύλλα εργασίας [ Σε κάθε χιονάνθρωπο βάλαμε τόσους κύκλους όσους λέει το καπέλο του].

Τέλος φτιάξαμε την κατασκευή μας. Αφού κόψαμε τις εικόνες τις τοποθετήσαμε στη σωστή σειρά και διηγηθήκαμε, ο καθ’ ένας, τον κύκλο του νερού .

Δεν τελειώσαμε όμως εδώ έχουμε να μάθουμε ακόμη για την μόλυνση του νερού αλλά και για την εξοικονόμηση του. Το ταξίδι συνεχίζετε….

ΖΩΑ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ

Με αφορμή το βιβλίο : ΛΙΓΟΥΛΑΚΙ ΧΕΙΜΩΝΑΣ μιλήσαμε για τα ζώα σε χειμερία νάρκη.

Αναρωτηθήκαμε αν υπάρχουν και άλλα ζώα που ”κοιμούνται” το χειμώνα. Για αυτό ψάξαμε για πληροφορίες στο διαδίκτυο. Μετά εκτυπώσαμε εικόνες με ζώα και σε ένα χαρτόνι φτιάξαμε δυο μεγάλους κύκλους .Στον ένα βάλαμε τα ζώα που ΄΄κοιμούνται” και στον άλλο αυτά που δεν ”κοιμούνται”. Έτσι θα τα θυμόμαστε καλύτερα.

Κάναμε σειροθέτηση με εικόνες του φίλου μας του σκαντζόχοιρου από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και αντίστροφα.

Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, κόκκινη και μπλε και απαντήσαμε σε ερωτήσεις για τα ζώα σε χειμερία νάρκη. Νικήτρια ήταν η μπλε ομάδα. Κερδισμένοι όμως όλοι.

Και τέλος φτιάξαμε και την κατασκευή μας .