ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ

Το φετινό μας θέμα αναδύθηκε  μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων. Η γιορτή αποτέλεσε μια αφορμή για όλους μας να αναλογιστούμε τις ευθύνες μας απέναντι στο περιβάλλον  και συγκεκριμένα  η προστασία της θάλασσας από τη μόλυνση. Ανοίξαμε  το σχολείο μας και μέσα από  το θεατρικό μας, τα παιδιά μας μαζί με την ηθοποιό -εμψυχώτρια κ. Γεωργία Ηλιοπούλου της ομάδας “Τραμπάλα” ,   στείλανε το μήνυμα πόσο σημαντική είναι η θάλασσα για τη ζωή μας και πώς μπορούμε να τη διατηρήσουμε καθαρή

Τραγούδησαν, παίξανε  παιχνίδια και στο τέλος απολαύσαμε έναν υπέροχο μπουφέ τον οποίο ετοίμασαν οι γονείς δίνοντας την ευκαιρία για συζητήσεις και ανταλλαγή απόψεων.

Η γιορτή αποτέλεσε μια αφορμή για όλους μας να αναλογιστούμε τις ευθύνες μας απέναντι στο περιβάλλον. Οι μαθητές, οι δάσκαλοι και οι γονείς και καλεσμένοι δεσμευτήκαμε να υιοθετήσουμε πρακτικές που θα συμβάλλουν στη μείωση της ρύπανσης, όπως η ανακύκλωση, η μείωση της χρήσης πλαστικών και η συμμετοχή σε δράσεις καθαρισμού παραλιών.

Ευχαριστούμε όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία της εκδήλωσης, καθώς και όλους τους συμμετέχοντες που με τη συμμετοχή τους έδειξαν έμπρακτα την αγάπη τους για τη θάλασσα και το περιβάλλον.

Το βίντεο της γιορτής θα είναι στη διάθεση των γονέων.

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!

ΔΡΑΣΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Το θέμα για το πρόγραμμα του Ενεργού Πολίτη που πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας για την φετινή χρονιά ήταν:

” Η ελευθερία της φαντασίας με αφορμή ένα ποιήμα ”

Στο πλαίσιο του προγράμματος και με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου (6Απριλίου), πραγματοποιήθηκαν δράσεις για την προώθηση της φιλαναγνωσίας και τη διάχυση πολιτιστικών μηνυμάτων στη σχολική κοινότητα και την πόλη.

Αφορμή στάθηκε το μήνυμα και η αφίσα της Παγκόσμιας ημέρας Παιδικού Βιβλίου για το 2025 που είναι η ελευθερία της φαντασίας!

Screenshot

Τα παιδιά παρακολούθησαν την ταινία μικρού μήκους: ”Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία” του ΜΟΡΙΣ ΛΕΣΜΟΡ

Ακολούθησε συζήτηση και αναζητήθηκαν και επιλέχθηκαν σχετικές εικόνες στο διαδίκτυο.

Τα παιδιά έκαναν και τις δικές τους ζωγραφιές και φιλοτέχνησαν με αυτές τις δικές τους αφίσες, όπου αποτύπωσαν τις σκέψεις για τη σχέση ανθρώπου – βιβλίου

Δημιούργησαν επίσης το δικό τους ποιήμα σε σχέση με το αγαπημένο τους παραμύθι”

ΤΗ ΡΑΠΟΥΝΖΕΛ” και το φιλοτέχνησαν με τις ζωγραφιές τους.

Επίσης η δράση ενσωμάτωσε την επίσκεψη στη ΠΑΠΑΧΑΡΑΛΑΜΠΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ,της πόλης μας, με δημιουργικές δράσεις στο χώρο υπό την επίβλεψη των υπευθύνων.

Στην τάξη τα παιδιά ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους από την επίσκεψη και έφτιαξαν αφίσα

Με τη νέα χρονιά λειτούργησε και δανειστική βιβλιοθήκη στο νηπιαγωγείο όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επιλέξουν κάθε Παρασκευή ένα βιβλίο της αρεσκείας τους και να το επιστρέψουν τη Δευτέρα.

Μέσα από αυτή τη δράση αναδείχθηκαν ”Οι Βιβλιοφάγοι” και από τα δύο τμήματα( όσοι δηλ. είχαν διαβάσει τα περισσότερα βιβλία) και βραβεύτηκαν με επαίνους.

Τέλος μέσα από τη διερεύνηση, το σχεδιασμό και τη λήψη αποφάσεων που ενισχύουν τον ενεργό πολίτη για τη διάχυση της φιλαναγνωσίας στην κοινότητα:

Α. Προώθησαν, τα παιδιά, το μήνυμα τους στην παρακείμενη σχολική κοινότητα του 5ου Δημοτικού που επισκέφτηκαν στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης

Β. Αποφάσισαν και υλοποίησαν πρωτοβουλία για πρόταση λειτουργίας υπαίθριας κινητής βιβλιοθήκης στις παραλίες εκτός πόλης τους θερινούς μήνες, μέσα από σχετική επιστολή που έστειλαν στους υπεύθυνους της Παπαχαραλάμπειο βιβλιοθήκης

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

”STE(A)M ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ

ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΔΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ”

Με αφορμή τον ερχομό της Άνοιξης και παρατηρώντας τις μεταβολές στη φύση και τον καιρό, μέρα με τη μέρα φτάσαμε και στην ανάπτυξη των φυτών καθώς και ποιοι παράγοντες συμβάλλουν σε αυτό.

Δόθηκε έτσι η ευκαιρία να τονίσουμε για ακόμα μια φορά την σπουδαιότητα του νερού και να το μεκετήσουμε αυτή τη φορά μέσα από το εργαστήριο ”stem…..technology” etwinning 2018- The circle of water”.

Τα νήπια παρακολούθησαν το παραμύθι του προγράμματος ” Οι σταγόνες της βροχής” και αφού το αναλύσαμε στην ολομέλεια τα παιδιά το παρουσίασαν ζωγραφίζοντας το κάνοντας ακρόαση το έργο του Σταμάτη Σπανουδάκη ”Οι σταγόνες της βροχής”.

Σε επόμενη δραστηριότητα έγινε αναφορά στο ποιήμα του Ζαχαρία Παπαντωνίου ” Από που είσαι ποταμάκι” το οποίο δραματοποιήσαμε σε ομάδες.

Ακολούθησε απεικόνιση με ζωγραφική ,από τα νήπια, του κύκλου του νερού

Με τη χρήση του λογισμικού Tux Paint τα νήπια σε ομάδες απεικόνισαν τον κύκλο του νερού, αφού πρώτα εξοικειωθήκανε με τις βασικές λειτουργίες του ” ποντικιού”

Οι τρείς μορφές του νερού ( υγρό -στερεό- αέριο) παρατηρήθηκαν πειραματικά μέσα από τον βρασμό του νερού και το φαινόμενο της εξάτμισης, καθώς και την δημιουργία πάγου στην κατάψυξη του σχολείου.

Τα νήπια στη συνέχεια απεικόνισαν τους τρόπους που μπορούμε να βρούμε τις καταστάσεις του νερού στην καθημερινότητα μας.

Η διαλυτότητα του νερού παρουσιάστηκε με δραστηριότητες μέσα από τις οποίες με πειραματισμό ανακαλύπταμε ποια αντικείμενα αντικείμενα διαλύονται και ποια όχι. Ταυτόχρονα γινόταν και καταγραφή των παρατηρήσεων.

Σε επόμενη φάση τα ίδια τα παιδιά προσπάθησαν να ομαδοποιήσουν υλικά ανάλογα με την ιδιότητα της διαλυτότητάς τους.

Το πρόγραμμα έκλεισε με την επίσκεψη του κ. Μαλιάρη υπεύθυνου της μη κερδοσκοπικής εταιρίας NextGenMinds με έδρα τη Ναύπακτο. Στόχος να μας μιλήσει για την Υδροδυναμική μέσω των STE(A)M. Μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική συνδυάσαμε τη μάθηση με το παιχνίδι μετατρέποντάς γνώση και καινοτομία σε μια διασκεδαστική δραστηριότητα.